Monday, August 23, 2010

keliru....

assalamualikum w.b.t....

aku keliru...aku buntu...aku takut....sudah smpai masanye ke utk aku siyes dlm memikirkan kehidupan berteman??persoalan yg aku sndr xtau jwpnnye...sdgkn selama ni aku selesa bersendirian....Oh Tuhanku.....kurniakanlah petunjuk kepada hambaMu yg lemah ini.....kemunculannya di bulan mulia dan penuh barakah ini merasakan aku benar2 diuji dr segala segi....terutama keimanan dan ketaqwaanku padaMu....

Ya Allah....ku mengharapkan petunjukMu....engkau jua sebaik-baik perancang....seandainya dia diciptakan sebagai "imam"ku....satukanlah hatiku dan hatinya dlm agamaMu.....pelihara kami dr cinta yg melalaikan.....dan mudahkanlah perjalanan kami menuju redhaMu.....dan seandainya dia bkn untukku....jauhkanlah hati-hati kami dan redhakanlah hati kami dengan ketentuanMu.....Engkau sebaik-baik perancang, Ya Allah....aku tdk mencari kesempurnaan kerana tiada insan yg sempurna di dunia ini...cukuplah keikhlasan serta ketulusan insan yg bergelar suami yg menyintai dan menyayangiku hanya semata-mata keranaMU....Ya Allah yg membolak-balikkan hati-hati....kurniakanlah petunjuk dan hidayahMu kpd insan kerdil ini....kerana sesungguhnya hanya petunjuk, rahmat dan kurniaMu membawa kebahagiaan kepada kami di dunia dan akhirat kelak....aamiin....

Semoga Allah sentiasa bersama ku.....pimpinlah daku dlm redhaMu.....


Wassalam

0 comments: