Saturday, January 15, 2011

mnyedari hidup ini adalah satu ujian~~

salam...

coretan kali ini lbh kpd aku ingin mentarbiah dr ini spaya mnyedari hakikat hidup ini adalah satu ujian drNya....alhamdulillah..ku pjtkn rse syukur ke hadrat Illahi di atas segala nikmat yg tdk putus2...sntiasa di sisi hamba2Nya..susah dan senang...semoga aku mnjd hambaMu yg sentiasa bersyukur...amin...lega slpas dpt meluahkan segala isi hati yg terbuku kpd SI DIA yg sntiasa sedia mndgr luahan dan rintihan hamba2Nya....

ujian yg ku terima sebenarnya sgt sedikit scara fizikalnya....namun....sgt besar dr sdut rohaninya...krn ianya melibatkan perang psikologi dan iman....semoga aku tabah dan cekal menghadapi hari2 mndtg dgn "positive thinking berkuasa tggi"...supaya aku tdk mdah rapuh dan tewas dgn segala bisikan kuasa2 jahat yg sememangnya suke memecah belahkan umat Muhammad ini....insyaAllah...percaya dan yakin akan setiap ketentuanNya dan sentiasa bersangka baik denganNya dlm setiap penetapan yg telah tercatat di Luh Mahfuz lagi....rezeki, ajal, jodoh...semuanya telah tercatat....nantikan masanya kan tiba jua....adakah aku sudah bersedia???huhu~~
(semoga aku tergolong di kalangan hamba2Nya yg mendapat petunjuk dan hidayah utk bersedia dan mempersiapkan diri menghadapi ketiga2 ketentuan tersebut dgn berlapang dada...insyaAllah....amin)

semoga hari2 yg seterusnya dpt ku lalui dgn sinar harapan yg menggunung tinggi utk memperoleh kehidupan yg terbaik di dunia dan akhirat...insyaAllah....dan sentiasa berada dlm redhaNya..amin...

p/s: merindui ayahanda tercinta di kala usia semakin meningkat....bilekah kte dpt bertemu lagi wahai ayah...='(

utk dr sndiri: Ju..semoga kamu dpt mnjadi insan yg sabar dan tabah dgn segala ujian....terima dgn redha...ikhlaskn dr dlm setiap perbuatan...lillahita'ala...(mode:penyucian hati...)

wassalam...

0 comments: