Sunday, July 31, 2011

Alhamdulillah..Ramadhan dtg lagi.....(",)

sebelom mndgr pengumuman tarikh puasa oleh penyimpan mohor besar raja2....aku dh tau dh mmg konpem esok pose....hehe~~knape aku begitu yakin???

sbbnye???

aku dpt rasekan ketenangan yg luar biasa.....drp pnykit resah gelisah, ketakutan yg kdg2 mmbelenggu dr ku....yelaa...sbb setan2 yg suke nk kaco2 aku tu sume dh kne rntai....alhamdulillah...semoga ketenangan, kedamaian, kekuatan & ketabahan yg Allah br di bulan penuh berkah ni berkekalan hendaknya dan semoga aku terus istiqamah dgn therapy jiwa ini....

bknpe sejak akhir2 ni aku mcm mudah "hilang" lg....xtau pe puncenye....huhuh~
maybe sejak kerap x sihat...sllu sgt suke nk pk bukan2...huhuh...
alhamdulillah..berjaya mengawal dgn zikrullah even kdg2 rse nk tewas...namun dgn bantuan Allah aku terus berthn dgn kalimah2 Allah....alhamdulillah...itulaa ubat yg paling mujarab...:)

so, mari kwn2 kte p'bykkn amal....kurangkan dosa....plg pntg istiqamah dan disiplinkn dr utk bertegas pd dr sndr bhw bulan Ramadhan ini tdk harus disia2kan peluang yg berlipat-ganda Allah beri pd hamba2Nya...betapa beruntung & bersyukurnya kte masih diberi peluang olehNya...
ayuh!! jgn pndg ke belakang lagi...terus pndg ke hadapan dlm mncr kehidupan yg dipenuhi rahmat dan limpah kurnia serta pengampunan drNya serta sentiasa dlm redhaNya....insyaAllah....amin....~~

Ya Allah, engkau berilah kesimpatan pd diri ini utk merasai sekali lg nikmat berada di bulan Mulia ini dgn amalan yg bertmbh2 penuh keikhlasan, tawadu' & istiqamah....jgnlaa engkau biarkan diri ini membiarkan Ramadhan berlalu begitu sahaja dgn amalan yg sia2....amin~~

buat dr: semoga aku lebih tabah di bulan yg penuh hikmah ini...ayuh ju!!....jgn kau izinkn "zarah2 negative" wujud dlm kehidupanmu....never say never....remember Allah always by your side....dlm setiap denyut nafas Allah bersama kite....hargailah kehidupan....kerana ia satu anugerah yg x ternilai ju....alhamdulillah~thank you Allah..:')

0 comments: