Monday, August 8, 2011

ujian sbg penguat semgt...bukan pelemah smgt....

sejak menjak ni aku rse down sgt....
sugul, sedih, riso....even dlm keadaan hepi, bahagia....tnpa sbrg tekanan....
pastu ade rse2 x best dlm tubuh bdn yg buat aku rse x normal je....
aku keje pon rse x best...
kdg2 pale melayang2....rse cm nk jatuh je....
tp, perut x lapa....
yg pasti cpt je rse seram-sejuk bile rse x best tu dtg....
berat badan pon turun mndadak....bygkn "JU" skg dh 53kg???kurusnye aku????dulu mau cecah dkt 60kg....huhuu
makan pon xde selera....yelaa hati rse serba x kene kn?
aku zikir byk2...bc quran byk2....tawakal byk2....rse x best tu pon ilang....tp, pastu dtg balik....aku lwn g ngn zkir byk2....smpai aku terlelap.....cr nk bg aku ilang rse x best tu...ngn tdo je....sbb bile tdo aku x smpat nk rse pape yg x best...kecuali dlm mimpi jelaa....huhuhu...tp, smpai bile nk tdo je kn???:(

alhamdulillah....dgn kekuatan Allah bg aku berjaya bekerja selama 4 hari dr tmpoh aku
start rse x best tuh.....
smpailaa satu hari tu ak rse aku kne rehat kot....sbb pnt berlwn ngn pnyakit2 aneh tuh...alhamdulillah...berjaya habiskn satu juzuk spjg hari x bekerja tuh....
rse tng...bahagia....mnda2 x best tu pon xde plak nk ganggu aku spjg hari tu....
aku rse dh normal blk.....
esoknye...aku kuatkn smgt g keje mcm biasa.....
tetibe aku rse x best lagi.....rse cm nk termuntah.....
cube berthn smpai lunch....leh rest jap kt umah...tp, ak x ckup kuat....
aku minx izin majikan ak nk balik awl....sedih je rse mse tuh....blk ak mngis teresak2 mcm bdk kecik.....maybe ak dh lame pndam kot rse x best yg ak rse sejak mnjak nih....n smpai wat ak xleh nk keje hepi cm org len.....pas nangis tu lega ckt...

ak dh give up nk benti keje je...even niat di hati ak nk keje smpai nk dkt rye...dpt kumpul duit rye....tp, sbb dh give up....n xmoh wat majikan ak rse x best...ak nk benti....tp, majikan ak x kasi lak...die suh pk dulu n rest smpai btul2 leh keje....smntra die nk cr pekerja len...yelaa nk rye nih tmphn biskut byk giler....maybe Allah msih buka pintu rezeki buat aku bile majikan ak respon cmtu.....tetibe bersemngt blk.....tp, rse x best tu msih dtg n pergi....now ak msih berehat di rumah mncr blk smgt yg hilang tuh....

abg epol bwk ak g berubat jumpe ustaz....pykit lame dtg blk....huhuhu....
maybe yg lame dh heal....dtg yg bru lak....alhamdulillah....sejak berubat ngn ustaz tuh....ak rse lbh bersmgt even rse x selesa tu masih ade lg.....maybe ni ujian buat aku dh nk dekat2 kawen ni.....Allah xkn uji sesuatu tu kalo kte x mmpu hadapinya....
maknanya aku mampu hadapi ujian ini.....cume aku kne lebih byk bersabar, berdoa & bertawakal kpdNya dgn sepenuh hati.....

ak rindukn dr aku yg dulu.....
seorg yg bersmngt, berani, berdikari, boleh diharap, ade impian, ade matlamat, ada cita2 nk dicapai...kalo dulu kne tggl sorg2 kt umah sminggu pon leh je....nk suh travel jauh2 g bp-sa pon ok je....even sakit or x sihat...ak masih cool je buat aktiviti2 harianku....tp, skg???sume berubah...ak jd seorg yg penakut, pengecut, pasif,sensitif.......nk kate putus cinta...x jugak...lg nk kawen adelaa....huhuhuhu
sume ni berubah sejak ak nk kne pinang ritu...ak xmoh memikirkan prkra2 yg x elok knape mncul di kala aku sdg mengecapi kebahagiaan.....tp, aku harapkn....semoga aku terus tabah,cekal & sabar menghadapi ujian Allah yg sekecil cuma ni....dan dpt mnjdkan aku semakin dekat dgnNya.....Allah xpernah lupakan kte....mgkin di situ hikmahNya....ak dpt merasakan kasih syg Allah yg x ternilai...mnyebabkn aku jd malu...kerdil....krn mungkin dr ini sering melupakanNya dlm tdk sedar dgn urusan keduniaan.....walaupon pd zahirnya sntiasa dkt pdNya....

Ya Allah,hanya engkau yg mengerti apa yg ku alami.....
berkat bulan Ramadhan yg mulia ini...ku mohon dikurniakan kebaikan,kebahagiaan & keselamatan kepada kami sekeluarga & seluruh umat Islam di dunia & akhirat dlm rahmat & redhaMu.....jauhkanlah kami dr kejahatan,keburukan,& fitnah duniawi serta jauhkan kami dr azab api neraka....ampunkan & afiatkan kami..bantulah kami agar sentiasa mengingatiMu & meningkatkan keimanan & ketaqwaan pdMu....Ya Allah....amin...

p/s: buat tunang tersyg....terima kasih yg x terhingga.....kerana sentiasa di sisi & sabar dgn ujian yg menimpaku....terima kasih masih sudi mnjdkn dr ini suri hatimu....semoga Allah permudahkan impian kte mncr CINTANYA....juga buat family tersyg yg sntiasa mmbntu & mnyokongku...susah & senang.....Allah shj yg dpt mmbls kasih syg kalian....

sahabat2 yg mmbc blog ni...doakan aku cpt sembuh....dan dipermudahkan segala urusan....amin~

0 comments: