Wednesday, August 24, 2011

debaran...debaran..debaran...kian terasa...

yeah...

debaran...sgt mendebarkn....
debaran nk dekat raye ke...nk habis puasa ke...nk bergelar isteri org???huhuh

even skg pon ak ngah berdebar2 smbil menaip blog nih.....sejuk je rase....

ermmm
utk saat ini...berdebar2 nk hadapi pose yg tggl beberapa hari je lagi nih....
yelaa...maybe ini je peluang yg tggl utk kte meraih pengampunan, rahmat & kasih syg di bulan yg paling mulia ni kpd sang pencipta yang Maha Besar, Maha Agung...

mood rye x bape nk rse sgt sbb umah pon x siap2 g renovate...
yg pasti mmg kne pulun btul2 pnyelaa bile siap nnt....umah sgt bersepah...okey???
huuuhuhuhu....

aku sgt riso sbnrnye....
riso sbb ak byk sgt pk psl keupayaan aku nk hadapi n serap sume tekanan n debaran bakal bergelar pengantin nnt....smpai aura nk raye pon terlindung dek kerisauan aku yg berlebihan tuh......

dlm riso2 tu pon aku sempat g menyopping baju rye smpai 2 psg....hahaha
cik baqi punyelaa hangin kt aku sbb mndpt lynn istimewa....smpi dpt 2 helai tudung sekali....hihihii....tulaa bestnye dpt jd drebar....

tp, x syoknye sejak aku "sakit"...ak xleh menunggu or menyopping lame2....cpt je rse nk blik....xtau nape....nnt tetibe ade rse x best je....huhuu....alhamdulillah satu nafsu shopping berjaya dikawal tnpa sengaja...hehe

lagi satu sejak aku "sakit" ni...keje aku tido je....aktiviti yg sgt x sehat...
ak xnk hadapi rse2 yg x best tu...so, ak pilih jln mudah utk tdo....smpai xleh nk wat keje pe....teruknye aku kn???cmne ni ju????!!!...nk kawen dh nih....huhuu...ak bgun utk solat, ngaji,n ngadap lappy...n kdg2 je aku wat pe yg ringan2 je...cm sapu umah...tu pon dh jrg skg sejak umah bersepah nih.....huhuhu...pastu berat badan aku turun g....kalo kuat tdo patutnye lg gemokkn???uuwwaaa....skg 51kg...kdg2 nek 52kg...pastu turun balik....huhuhu...aku mkn selera time buka....tp, lpas buka nnt mulelaaa perut rse x best....cm nk muntah pon de....tu yg wat aku fobia nk mkn lebih2.....pas mkn buang terus...cmne nk jd daging....huuhu...alhamdulillah msih diberi keupayaan utk bersolat teraweh.....Allah syg aku sgt2 sbnrnye....sbb tu DIA bg ujian ni kt aku....cume ak je cpt n mudah mngalah...sdgkn bile aku cube kuat...aku dpt rse satu aura luar biasa dr Allah....kdg2 kalo ak muhasabah dr blk pe yg jd....ade org len lg teruk dr aku....mereka yg Allah uji dgn sakit yg kronik...mse leh hidup bahagia dgn semangat n rahmat drNya...kenape aku x boleh kn???sdgkn sakit aku hnya memerlukan kekuatan jiwa & semnagat je....scara fizikalnya aku sehat....alhamdulillah kalo pi cek doc pon akn kate aku sehat...tul x???cube byg org yg sakit barah tuh....betapa x tertanggungnya ape yg diorg rse...tp, diorg msih leh tersenyum bahagia dgn ujian Allah tuh....so, cik ju....awk pon boleh...kne lebih yakin n tawakkal pd Allah....tu je...teruskan usaha utk mndpt kesembuhan & kembali normal seperti biasa....n jgn penah hilang rse kebergantungan hidup pdNya...ok?????


wahhh!! tetibe bersemngat balik....td cm sejuk2 bdn mase awl2 entry....skg, rse warm ckt....huhuhuh

nk cter psl excitednya wedding preapration....xtau pe yg excitednye....
sbb umah x siap g laa...huhuhu
sgt byk kne kemas n buat...so, ilang mud...
aku juz excited nk tunggu baju nikah n baju kawen ak siap...tu je....baju sewa aku tu special ckt...sbb mak andam tu bru nk wat specialnye...ak sbg org 1st yg akn merasmikannya....waaahhhh sgt excited.....bile ingt nk rye...kne kemas umah sume...terus ilang excited tuh....sbb nk tunggu bju siap...kne jumpe raya dulu....uuuwwaaaa.....

semoga diberi kekuatan kpd kami sekeluarga utk begotong-royong menyambut hari lebaran....sunat tu berhias2....ISLAM itu indah....sukakan kecantikan....cume niat kne betul ok???lillahita'ala....ok, buat diri....keep smiling.....senyum leh naikkn seri wajah bkl pengantin ye....dr pucat pon nmpk bertenaga je....:)

jom lebihkan amalan di baki hari2 terakhir Ramadhan ni....semoga amalan kte diterima & kte mndpt pengampunan drNya.....krn amatlah rugi org2 yg tdk mndpt pengampunan di bulan Ramadhan....huhuh....k, wassalam...




0 comments: